هیئت‌های یمنی برای حل بحران یمن به مسقط می‌روند
هیئت‌های یمنی برای حل بحران یمن به مسقط می‌روند
جمعه 16 مرداد 1394 ساعت | بازدید : 2498 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

روزنامه لبنانی الاخبار از ورود هیئت های یمنی به شهر مسقط پایتخت عمان برای بحث درباره طرح جدید سازمان ملل با حمایت اروپا و آمریکا درباره بحران یمن خبر داد.

 

ژنو یمن کنفرانس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: سلطان نشین عمان در ساعت های آینده شاید تکاپوی سیاسی گسترده ای خواهد بود که هدف از آن جستجوی دوباره برای یافتن راه حلی به منظور توقف تجاوزگری سعودی به یمن است.

این روزنامه افزود: این تکاپوی سیاسی جدید تحت مدیریت اسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن صورت می گیرد که حضور هیئت مسئولان جنبش انصار الله در مسقط را - با پرواز یک فروند هواپیمای مسافربری از صنعا- تضمین خواهد کرد.

روزنامه الاخبار نوشت: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش بازری را در دستیابی به خطوط کلی طرحی که ولد شیخ روی آن کار می کند، ایفا کرده است.

این روزنامه نوشت: اتحادیه اروپا از منظر نیاز به یک قطعنامه جدید سازمان ملل حرکت می کند.

به نوشته الاخبار، اتحادیه اروپا از روسیه خواسته است تا برای متقاعد کردن طرف های سیاسی مخالف برای تعامل باز با قطعنامه 2216 سازمان ملل تلاش کند.

روزنامه الاخبار نوشت: طرف روس مسئولیت تماس با رهبران جنبش انصار الله و کنگره کل خلق یمن در طول دو هفته گذشته را برعهده داشت و تضمین داد که قطعنامه یک متن مقدس نیست و می توان سازوکاری را برای اجرای آن به صورتی که خواسته های همگان را تامین کند، ایجاد کرد.

طرف روس درمقابل به موافقت کلی جنبش انصار الله و کنگره کل خلق برای تعامل مثبت با این قطعنامه دست یافت تا اینکه مذاکره درباره اجری مفاد آن از قبیل عقب نشینی تدریجی از شهرها ، برقراری آتش بس و نیروهای مامور به محافظت از شهرها به جای ارتش و کمیته های مردمی و چگونگی مقابله با شبکه القاعده و سایر گروههای تندرو صورت گیرد و بحث بیشتر و مفصل تر درباره بندیی که پیشنهاد ارسال ناظران بین المللی برای نظارت بر بخش نظامی و امنیتی توافق را می دهد، انجام پذیرد.

روزنامه الاخبار تاکید کرد: آمریکا و امارات موافقت اصولی خود با این طرح را که ولد شیخ روی آن کار می کند ابراز داشتند تا اینکه واشنگتن مسئولیت متقاعد کردن عربستان برای حرکت در مسیر مذاکرات سیاسی با هدف برقراری آتش بس فراگیر را برعهده بگیرد.

امیرعبداللهیان: تنها راهکار پیش روی بحران یمن، سیاسی است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن درباره آخرین تحولات این کشور تبادل نظر کرد.

به گزارش تسنیم، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان و اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل منطقه‌ای از طریق گفتگو و راهکار سیاسی و رایزنی‌های اخیر با مقامات کشورهای منطقه در این خصوص، اظهار داشت: تشدید وضعیت جنگی و ادامه اقدامات نظامی برخی کشورها در یمن نه تنها کمکی به حل بحران نمی‌کند بلکه روند حل آن را پیچیده و دشوار می‌سازد.

امیرعبداللهیان افزود: متأسفانه جامعه جهانی نسبت به آنچه در یمن می‌گذرد سکوت کرده و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور به‌ویژه زنان و کودکان مغایر با اصول بین المللی حقوق بشردوستانه است و مسببان حملات نظامی باید آثار و عواقب مترتب بر آن را بپذیرند. معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اضافه نمود: تهران همچنان بر نقش سازنده سازمان ملل در کمک به حل سیاسی بحران تأکید دارد و معتقد است توقف اقدامات نظامی، تقویت روند سیاسی و گفتگوی یمنی ــ یمنی تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی یمن است.

ولد الشیخ احمد در این تماس تلفنی با اشاره به رایزنی‌هایش در منطقه گفت: پیروزی اصلی در یمن از آن صلح و نه جنگ است.

وی افزود: تنها راهکار پیش روی بحران یمن، سیاسی است و سازمان ملل همچنان از ایده تکمیل روند سیاسی و گفتگو برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و توافق سیاسی بین گروه‌ها و احزاب یمنی تلاش می‌کند.

دعوت ایران از نماینده سازمان ملل برای سفر به تهران

نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن تأکید کرد: بدون شک توسل به راهکار سیاسی و اجتناب از جنگ به‌نفع همه در یمن و منطقه می‌باشد.

امیرعبداللهیان از ولد الشیخ برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت نمود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا نیز در خصوص جدیدترین تحولات یمن مذاکره و تبادل نظر کرد.

 

                                                                                                ***تحولات میدانی یمن***

تداوم حملات هوایی سعودی به یمن و پاسخ ارتش به این تجاوزات

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، یگان ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نظامی سعودی در مجاورت منطقه علب در ظهران عسیر را گلوله باران کردند.

این نیروها همچنین با موشک‌های کاتیوشا و خمپاره مواضع نظامی سعودی را در منطقه الطوال و الرمضه در منطقه جیزان هدف قرار دادند.

موضع نظامی المنتزه سعودی در منطقه جیزان نیز هدف قرار گرفت. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مقر مرزبانی سعودی در منطقه نجران را با موشک های کاتیوشا هدف قرار  دادند.

جنگنده های ارتش سعودی سه بار به دو منطقه کوفل و الجفینه در استان مارب یمن حمله کردند. منطقه الصوح در بخش کتاف در استان صعده یمن نیز هدف بمباران گسترده ارتش سعودی قرار گرفت.

شهادت دو کودک در صعده

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که جنگنده های سعودی با حمله به ناحیه بنی صیاح در منطقه رازح در استان صعده دو کودک را به شهادت رساندند.

ورود صدها نیروی آموزش دیده و 100 خودروی زرهی از خاک عربستان به یمن

منابع نظامی و قبلیه‌ای تاکید کردند که تجهیزات نظامی شامل ده‌ها خودرو نظامی جدید و صدها نیرو شب گذشته از مرز عربستان عبور کرده و وارد خاک یمن شدند .

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، منابع نظامی و قبیله ای با اشاره به ورود مقادیری تجهیزات نظامی و صدها سرباز از مرز عربستان به خاک یمن، هدف از اعزام این نیروها و تجهیزات نظامی را حمایت از عملیات نظامی علیه انصار الله و نیروهای علی عبدالله صالح اعلام کردند.

این در حالی است که شهر «تعز» واقع در جنوب غرب یمن و سومین شهر بزرگ این کشور و نیز استان «لحج» در جنوب صحنه درگیری های خونین بین انصار الله و نیروهای حامی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور است.

بنابر اعلام یک منبع نظامی یمنی بیش از یکصد خودروی زرهی و تانک و نفر بر به همراه صدها سرباز که از استان «شرورة» در عربستان هستند، در تاریکی شب از گذرگاه مرزی «الودیعه» عبور کرده و وارد خاک یمن شدند.

به گفته این منبع، تجهیزات و سربازان به سمت «مأرب» در مرکز یمن و «شبوه» در جنوب آن حرکت کردند تا از نیروهایی که علیه انصار الله می جنگند، حمایت کنند.

این در حالی است که نیروهای هوادار منصور هادی از پشتیبانی هوایی و زمینی ائتلاف علیه یمن به رهبری عربستان برخوردار هستند.

اما منابع قبیله ای و نیز نظامی تاکید کردند که نیروهایی که از مرز عبور کرده و وارد خاک یمن شدند متشکل از سربازان یمنی هستند که به احتمال زیاد در عربستان به رهبری «جحدل العولقی» افسر یمنی آموزش دیده اند.

استان «أبین» واقع در شرق عدن شب گذشته در چند نوبت هدف حملات هوایی سعودی قرار گرفت و محور این حملات بر مقر لشکر 15 وابسته به نیروهای صالح بین شهر زنگبار و شهر ساحلی شقره متمرکز بود.

همچین استان مأرب که از مناطق صحرایی و در مرکز کشور قرار دارد، صحنه درگیری نیروهای حامی منصور هادی و انصار الله است.

امارات در پوشش کمک‌های انسانی سلاح به یمن منتقل می‌کند

 منابع یمنی اعلام کردند که امارات تحت پوشش کمک‌های انسانی که از طریق کشتی به عدن اعزام می‌کند مقادیر زیادی سلاح و نیرو به این شهر وارد کرده است.


انصارنیوز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 263
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :